reede, 4. mai 2012

Tahtsin vaherõngaste tegevust tunda...

    

 Päike paistis lahkesti ja lisas rõõmsaid helke kevadlilledele aias!
 Mu pähe tekkis kohe pisuke mõte - kui õige prooviks neid vaherõngaid!
Kõhutasin lillede kõrval, ähkisin ja puhkisin tükk aega, et selgeks saada, mis moodi see vaherõngas oma tööd teeb. Pidin ju saama oma tahtmist, aga päris kiruma võttis aparaadi mittesõnakuulmine! :) Eks ma pean veel harjutama!












Hüatsindid levitavad tugevat aroomi üle aiamaa.
 Ja nende õied on nii pontsakas vormis :)
Roosad ja lillakad on üsna tavalised, aga see kreemjas tundub erilisim.


5 kommentaari:

Merje Saar ütles ...

Mõnusalt mahedad tulemused!
Eks iga uus asi taha esmalt kätteharjutust ja hiljem siis läheb ludinal :)) Aga need õied (tulemus siis) ju peaks innustust sütitama küll :-))

Jüri Talts ütles ...

Vaherõngad on head asjad, kui pole tahtmist või võimalust makroobjektiivi endale muretseda. Olen ise ka seni kompenseerinud makrotoru puudumist vaherõngastega.
Kui ma tohin, siis lisaksin siia paar mõtet oma kogemustest. Püüa vaherõngaste kasutamisel alati kasutada kindlat toetuspunkti - statiivi. Kui statiivi ei ole võimalik piisavalt madalale lasta, siis osadel statiividel saab selle keskmise posti sinna jalgade vahele tagurpidi pöörata, nii et kaamera jääb tagurpidi sinna jalgade vahele. See annab võimaluse kaamera võimalikult maa ligi fikseerida, pilti saab õigeks pöörata aga ka arvutis. Lisaks olen ma püüdnud vaherõngaste pildistamisel alati automaatteravuse välja lülitada ja sättinud teravust manuaaalselt kuna suure avaga vaherõngastega pildistades, satub automaatteravusega see õige teravus muidu alati valesse punkti. Ja viimane mõte, et mulle tundub et vaherõngastega pildistades, oled päästikule vajutades kaamera väristanud. Selle vastu on mitu abinõud. Esimene muidugi kaugpäästik mida ise kasutan. Kui seda ei ole piisab ka see kui paned kaamerale selle päästiku ajatamise 2 või 10 sekundit peale (vastavalt kuidas kaameral võimalused on). See annab, peale päästikule vajutamist, enne klõpsu tegemist aega kaameral rahuneda ja pildid saavad teravamad. Ära võta seda nüüd kriitikana vaid minupoolsete nõuannetena, mida võiks kaaluda vaherõngastega pildistamisel. :)

Vaatleja ütles ...

Jüri, vastupidi, ma olen tänulik hoopis, et asja mulle nii mitme kandi pealt "valgeks" teed! Muidugi ma tegin käest ja toetusin vaid küünarnukkidele! Ja siis hakkas mul seda kaugust dikteerima - lähemalt ei taht üldse piiksugi teha! Aga läksin nii vihaseks oma saamatuse üle, et see aegvõtte asi läks hoopis meelest! Ja avastasin ka seda, et automaatteravustamine tuleb maha võtta!!! Sahmerdasin seal nagu üks totu, kes kõvahäälselt juba kirus! ;) Tänaval kõndivad inimesed kes möödusid - ma ei tea, mis mõtteid ma seal sedasi neis tekitasin !!! ic iccc

Karin Raagul ütles ...

:))) Ma kujutan ette, kuidas sa seal puhisesid :)
Igatahes edu edaspidistes katsetustes!;)

Unknown ütles ...

Pild vaherõngastega on sul üsnagi kvaliteetselt õnnestunud - hinne 5+ Aga Jüri kommentaar andis ka mulle palju tarkust juurde. Mul on just selline jalg, kus saab kaamera varre altpoolt kolmjala külge kinnitada. Ütlesavaid, et miks ise juba sellele ei osanud tulla. Aitäh Jürile! Pealegi minul on raadiosagedusel kaugjuhtimise päästiku avaja olemas. Oleks selliseid lahkeid inimesi rohkem!